18 září 2014

Vyzkoušeno: Mixit müsli

Bylo nebylo, v jedné vesnici žila mladá slečna, která milovala sladké snídaně. A ta slečna taky milovala cereálie. Ale už dávno věděla, že supermarketové müsli směsi jsou možná směsi, možná by se i dalo říct, že obsahují nějaké ty vločky, ale také obsahují velké množství jednoduchých cukrů, (ztužených) tuků, minimum ovoce, které je stejně sířené, bez jakýchkoli živin, a všelijaké jiné lupínky, které můžou mít spoustu přívlastků, ale rozhodně ne přívlastek "zdravé". Spousta konzervantů, přeslazené, zapečené, s množstvím éček. Myslím, že ten z Vás, kdo se v jídle aspoň trošku orientuje, ví o těchto "zázracích" z obchodů. A určitě taky ví o Mixitu, nebo ne?

Mixit je v Česku už poměrně známá firma/internetová stránka, kde si můžete dle libosti namíchat své vlastní müsli. Přesně víte, co do svého mixu dáváte, a to, co nechcete, si zkrátka nevezmete. Včetně oněch "úžasných" ztužených tuků, rafinovaných cukrů a éček.
Ať už jste z Mixitu někdy něco objednávali nebo ne, ráda bych Vám touto cestou předala moji zkušenost ohledně mixit.cz.
Bohužel jsem zatím měla možnost objednat jen jeden tubus se sypkou směsí a několik pytlíků lyofilizovaného (mrazem sušeného) ovoce, o kterém třeba (určitě ♥) příště. Dnes budu psát právě o mé vlastní müsli směsi.
Gif od kluků z Mixitu


Můj první tubus. Ano, je pro děti. [facepalm]

Pokud si chcete namíchat svoji vlastní müsli směs, není nic snadnějšího, než najet na www.mixit.cz, kliknout v liště na první položku zleva s názvem "Namixuj si", a už jste tam. Zvolte si základ, k němuž můžete přisypat ještě nějaký ten rozšířený základ (v záložce "müsli základ" sjeďte kurzorem dolů). Poté přihoďte ovoce, ořechy, a pokud chcete mít mix opravdu vymazlený a netoužíte po naprosto extra super clean směsi bez tuků a cukrů, můžete si přidat i "něco navíc" - to jsou například čokoládové hoblinky, skořice, polštářky, cornfl flakes v čokoládě, kávová zrna, cukr, lentilky a nebo gumoví medvídci. Směsi se balí do tubusů, proto musí mít určitou hmotnost, kterou musíte splnit. Pak už jen šup s hotovým mixem do košíku, vybrat si tubus, vyplnit osobní údaje a těšit se na Vaši dokonalou směs plnou dobrot!
A co jsem si namixovala já?
Hned na začátek bohužel musím poznamenat, že směs vznikla před více než rokem, kdy jsem k určitým potravinám neměla důvěru, a jiné, které teď už nejím, jsem naopak preferovala. Narážím tím na můj müsli základ, který tvořily corn flakes. Nu co naplat, stalo se, teď už bych to neudělala. I tak se s Vámi podělím o mé dojmy, které mám doteď v živé paměti.
Corn flaky chutnaly prostě jako corn flaky.... Slaný cornflaky. Pokud jsem si moji müsli dávku nesmíchala s jogurtem, rozhodně se nedala jíst jen tak (což je vlastně dobrá finta, jak neujídat po hrstech z tubusu!).
Další složkou mého mixu bylo ovoce - já zvolila sušené fíky a jahody. Obojí byla bomba. Jahody se rozplynou na jazyku, za což zřejmě může ono úžasné sušení mrazem. Mají lehce nakyslou chuť a (bohužel) by se daly jíst po tunách (nemá někdo doma náklaďák lyofilizovaných jahod? Ne? Vážně?). A fíky? Mňam. Tvrdší, ale zároveň gumovější, výborné! Znáte sušenou moruši (která je mimochodem v nabídce při míchání taky)? Tak fík je podobný. Na povrchu tvrdý, ale když se zakousnete,nekřupe jako ořechy, nýbrž je lehce gumový, což třeba já miluju.
Po ovoci přišly na řadu ořechy. Milujete ořechy? Abych se přiznala, já jsem na nich nikdy neujížděla. Mám ráda piniové oříšky a kešu nebo pistácie. Mám ráda arašídové máslo (ale snažím se mu vyhýbat obloukem, všichni víte proč, všichni máte ten samý problém se závislostí!), ale nemám ráda makadamové nebo para ořechy. A nesnáším mandle! Je to tak, prosím, nebijte mě. Takže logicky jsem si do mixu nepřihodila mandlové plátky, nýbrž pár kousků kešu oříšků. A jak chutnaly? Možná Vás teď překvapím, ale chutnaly jako.... kešu ořechy. Aby to nevypadalo, že si z Vás a Mixitu dělám legraci, musím zdůraznit jedno plus - ořechy nebyly gumové, ale krásně křupavé, a to i po měsíci od otevření tubusu. U kešu ořechů kupovaných v obchodech se mi někdy stává, že časem zgumovatí. Ale jen u některých. Že bychom měli číst složení už i u ořechů (může obsahovat stopy skořápek a ořechů)?
A co jsem ušetřila na ořeších (co se kalorií i peněz týče :D), to jsem "rozfrcala" v kategorii "Něco navíc". Ale ne, nečekejte žádnou nálož gumových medvídků se třtinovým cukrem a kakaovými kulkami (ano, doopravdy se to tak jmenuje a doopravdy jsem to napsala.... a řekla... ale jen v hlavě!). Jedinou dobrotu, která ke mně do mixu musela (ale jako že vážně musela), byla bílá čokoláda. Respektive hoblinky bílé čokolády. Respektive hoblinky kakaa, mléka, přírodní vanilky, sójového lecitinu a cukru. Což je sakra divný. Protože, a teď mě opravte, neměla by bílá čokoláda obsahovat kakaové máslo, a ne kakao, protože to vlastně vůbec není čokoláda? Ještě že to nic nemění na tom, jak dobré ty hoblinky byly. Ovšem nebudu Vám lhát - ty hoblinky spadnout z velké části na samotné dno tubusu (sáčku v tubusu), rozdrtí se, a až zblajznete celý svůj pracně vymyšlený mix, čeká Vás vespod hromádka bílého překvapení. A taky možná hyperglykemie. A možná se Vám rozjede cukrovka. A taky díra na kalhotech.
Můj závěr? Miluju Mixit! Jeden z vynálezu století. Konečně vím, co jím, a ještě navíc si to můžu sama namixovat! Já být milionář, tak dělám objednávky každý den.
A jak bych si mix poskládala dnes? Pojďme trochu snít....
Jako základ bych asi zvolila Samé vlákno (se špetkou skořice), a to hned ze dvou důvodů. První je ten, že vločky si můžu koupit vždy za 15 korun v Lidlu a nemusím je kupovat za 60 korun na mixitu. Druhý důvod je takový, že zkrátka mám ráda Dobrou vlákninu od Bonavity. A ano, Samé vlákno je Dobrá vláknina, i když se to nikde veřejně nepřizná.
Po müsli základu přichází na řadu má nejoblíbenější část - ovoce. Jak já ho miluju. Mám takový špatný pocit, že mi jeden tubus stačit nebude. Jdeme na to. Borůvky - jsou sice přislazené, což mě zklamalo, ale dobrá, oželíme nějaký ten cukr. Škoda že na stránkách nepíšou, čím jsou přislazované.
Ach bože, datle! Miluju sušený datle! Šup s nima do košíku.
Fíky už jsem měla, že? No co se dá dělat, smutně se na mě koukají, chudáčci malí... Vezmu je s sebou, ať nejsou smutní.
Jahody jsou jasná volba, o tom vůbec nediskutuju.
A hned k nim šoupnu i kiwi, to jsem ještě nezkoušela, ale vypadá velice hutně chutně.
Potom přihodíme mango, protože jsem ještě neviděla sušený mango, který by nebylo přislazovaný. A tady najednou leží a dívá se na mě, jako by se nechumelilo. Už teď se těším!
Cantaloupe meloun se nám do mixu ještě vejde, což je jasný signál, abych jej vzala.
Sušené meruňky nemám ráda, moruše leží doma ve špajzu.
Papaya! Nikdy jsem neměla čerstvou papayu. Ne tak sušenou. To se musí vyzkoušet.
Ořechy vynechám, protože jak jsem říkala, nijak na nich nelpím.
A teď to "něco navíc". Tak snad vážně jen "něco". Nedám si čokoládové hoblinky, nedám si čokoládové hoblinky.. ne ne ne. Drž se, Evi, drž se! Radši sjeď kurzorem o kousek níž a najdi drcenou vanilku. To by mohlo být fajn. A stojí jen 19 korun.
Kakaové kulky mě děsí jen názvem, takže dnes se naše cesty asi neprotnou. A zkusím ještě kávová zrna. Mám ráda kávovou chuť, když není ve velkém množství.
A máme to tady. Zrodil se mi vysněný mix.

Né, že by to někoho u takových dobrot zajímalo, ale kdyby přece jen, tady jsou nutriční hodnoty (na 100 g) mého #JednouSiTěUrčitěPořídímAleToVyUžTadyMaminkoNebudete mixu:
Energetická hodnota: 1206,9 kJ
Bílkoviny: 5,4 g
Sacharidy: 62,7 g
Tuky: 2,4 g

A když už sníme, tak se vším všudy - ještě si vyberu tubus. Líbí se mi švestkový i letní, ale asi bych nakonec z fialové byla zklamaná. Takže letní vyhrál.
Letní krasavec (vidíte tam něco?)

A jelikož si mix vyzvednu osobně, protože množství odběrných míst je u Mixitu skutečně velké (mrkněte tady), nestojí mě poštovné ani korunu. Celková cena tedy činí 274 Kč za tubus s půlkilovou směsí. Za směs müsli to není zrovna málo. Ale to, co dostanete, za to rozhodně stojí. Věřte mi. Nic lepšího jste nikdy nejedli. Dejte sbohem pochybným směsích ze supermarketů. A dopřejte si kvalitu.

Co vy a mixit? Už jste měli tu čest? A nebo se pořád odhodláváte? A nebo Vás takové věci absolutně nelákají?

PS: Kluci z Mixitu si chytře zaregistrovali italskou doménu, a tak vytvořili nápaditý název webových stránek. Zkuste nevyhledávat mixit.cz, ale mix.it  :)

6 komentářů:

  1. Já jsem nikdy musli nepropadla. Článek je moc pěkný, možná by mě i přesvědčil si musli koupit

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, udělala jsi mi radost. Mám se dát k reklamě, jo? :D

      Vymazat
  2. Kdysi jsem měla ráda müsli, ale teď už dávám přednost obyčejným ovesným vločkám.

    http://missalexy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jsem psala, taky jsem si už z Mixitu dlouho nic neobjednala. Vločky na snídani rozhodně vedou. Ale občas ta změna vůbec není marná. :)

      Vymazat
  3. Mmmm, povedené PR slečno Evo:D Asi si po letech slintání svůj mix taky objednám!:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slečno Sabino, doporučuji neotálet s objednávkou, jinak si poslintáte všechna trička.

      Vymazat